en helt ny karriär.

 
 
 
Så...efter mycket om och men och tankar om vad jag borde göra och som svar på det många "haha...nej nej nej...", så har det blivit en blogg. Jag vet inte om det är ett klokt och genomtänkt beslut. Det blir vad det blir.
 
En liten guide kan vara på sin plats...
 
Saker jag kommer skriva om:
 
- Musik
Mest bra musik tror jag...kanske lite dålig oxå. Kanske lite tips och säkert något sentimentalt inlägg om musik som fått mig att trilla av stolen eller fått mig att glömma blinka på en kvart.
 
- Film
Saken är ju den att jag tycker att folk ser för lite film. Nej, kanske inte för få. Men...inte tillräckligt mkt olika filmer. Det finns så många storslagna, knepiga, roliga, omvälvande, häpnadsväckande och fantastiska filmer. Dom ska jag skriva om, som den pretentiösa filmvetare jag är. 
 
- Annan kultur
Fritt för tolkning, för det finns så mkt.
 
- Omvärlden
Ja, jag läser dagstidningar och ser på nyheter och sport och slutar aldrig förundras. Oftast tänker jag att vi bara borde kunna klicka på "återställ originalet" och göra om och göra bättre. Men det funkar visst inte så. Därför fnyser jag åt politiker, blir förbannad när det känns befogat och suckar över ignorans och allmänhetens ointresse.
 
- Mig själv och mitt liv
Lite ibland om jag känner för det. Man är ju inte mer än människa...eller? (jo, ibland är man bara en liten lort...)
 
Ok, nu kör vi!
 
 
 
Dagens låt: Talking Heads- Psycho Killer
 
 

Kommentarer :

#1: Gustav

Detta kan nog bli bra!

skriven

Kommentera inlägget här :