saturday as usual.

 

Idag var jag uppe innan klockan slagit 07:00. Tvättid och studier kräver en viss disciplin och jamenjo, jag får nog ändå hävda att jag kan vara oerhört disciplinerad. Om nöden kräver det. Struktur är a och o i min värld (främst när den världen är liten och mest framstår som en bubbla).

Jag har 70 trappsteg ner till källaren, enkel väg, och ingen hiss. Nu är jag så lyckligt lottad att jag är snabb som en vessla, så I'll be down in two shakes of a lamb's tail. Uppför är det lite segare, men jag brukar tänka att Paolo Roberto är min personlige tränare och springer jämte. Det går himla bra.

För ett tag sedan så hade min käre storebror tvättid. Men under tiden gick vi ut för att dricka ”en” öl, på ett ställe som ligger cirka 250 meter bort från gatan vi bor på. Hur som haver så måste ju min bror, någon gång under kvällen, ta sig till tvättstugan innan dörren blir låst och hans kläder möglar. Det uppstår plötsligt en ganska självklar ”vad-situation”.

Frågan som uppstår är: Hinner min bror springa hem, ner i källaren, ta ut sina kläder, rensa filtret i torktumlaren, åka upp med kläderna till lägenheten på tredje våning och hinna tillbaka till oss i baren? Till tonerna av Lynard Skynards låt Freebird?

Valet av låt skedde efter att brodern berättat om en ganska (läs: väldigt) hastig bilfärd till just Freebird. Här vill jag bara påpeka att min bror oftast är en vuxen och ansvarstagande individ. Vad slog vi vad om då? Well, det innehöll priser och straff såsom gratis öl och tabascoshots. Hej och hå…iväg bar det..tick tack…

Så här i efterhand kan jag konkludera, att det var sista gången jag slog vad med en bror som springer som Usain Bolt när det gäller öl, tvätt och rockmusik. Nästa gång slår vi vad om något annat. Helst inte tabasco.

Vad jag egentligen bara vill ha sagt är, att det är fantastiskt vilka dimensioner bra musiksmak kan tillföra ens liv…

 

 
 

Här är fler långa låtar som faller mig i smaken:

Something Corporate- Konstantine

The Nomads- Kick Out the Jams

The Irrepressibles- In This Shirt (Röyksopp remix)

The Doors- The End

Prince & The Revolution - Purple Rain

Iron Maiden- Fear of the Dark (live Rock in Rio ’01)

 

 

 

Kommentera inlägget här :