There's not some other world out there where everything's gonna be okay.

Det är mycket studerande just nu. CSR och marknadskommunikation och diverse strategier. Det är inte direkt ämnen som är inspirerande för min hjärna. I alla fall inte de två senare. Därför känns det som om min hjärna börjar skrumpna ihop lite, av att aldrig få tid över till input. Ja, input i form av inspiration, på samma sätt som när jag läste filmvetenskap och filmjournalistik. Den typen av inspiration som gör att det är roligt även när det är svårt. Den typen av inspiration som smittar, från andra i klassen och från en storslagen föreläsare. Men nu, är det mest som en grå massa som man ska på något sätt forma om och få ut på ”4 sidor reflektion”.

Jag borde sluta plugga, det är så det är. Enough is enough. Jag borde sluta plugga, flytta till en avlägsen stuga med två katter, en hund och en himla massa filmer, böcker och skivor. Jag kan leva på kottar och bär, det skulle vara helt okej. 

Anyways, nu måste jag återgå till hjärnmöglet. Men innan dess ska jag boosta hjärnan med klipp från Terrence Malicks filmer. Jag ser väldigt mycket fram emot hans nästa film, med Christian Bale och Nathalie Portman. Verkar lovande, som alltid. Malick är en av regissörerna på min topp-3 lista. Det är så satans bra och vackert och...och...och...innerligt? Poetiskt, gripande och så att jag då och då glömmer andas. Jag vet jag vet, hur fånigt kan det egentligen låta, tänker ni (och fnissar lite hånfullt åt mig)? Men jag vet inte hur jag ska beskriva det annars. Det är så bra att jag har en egen "Malick-regel" på listan över "Stränga filmregler".

Regel: Prata aldrig med mig under en Malickfilm. Aldrig. 

Maximal inspiration nu! Se bara...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Gustav

Jag visste inte att du var ett Malick fan!!?
Det är ju jag med!!
Han är solklar på min topp-5 lista iaf. Men wow, det trodde jag inte. Malick är på din topp-3, det kunde du väl sagt? Jag har alldeles för få vänner som verkligen ser skönheten som bara han kan visa oss.

PS. Ge fan i å snacka med mig med under en Malick film

Svar: Har jag inte sagt det?! Oj, men det kanske är av rädsla för att du skulle föreslå att se en Malick-film o så skulle jag behöva be dig, vänligt men bestämt, att knipa mun. Men tadaaa, nu vet du...:)
itsmyparty.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :