And the Oscar goes to...

 
Long time no see...
Det har varit mycket skola på sistone. För lite film, för dålig frukost och alla texter jag skrivit har handlat om varför det är så viktigt med välutvecklade personas och tydliga sitemaps. 
Det är slut med det nu. Den närmaste tiden ska jag fokusera på bra film, stadig frukost och att skriva (mer eller mindre) om filmerna som blivit nominerade till årets Oscarsgala. Jag kommer inte se alla filmer i alla kategorier, men de här kategorierna är det som gäller:
Bästa film, bästa regi, bästa manliga/kvinnliga huvudroll, bästa manliga/kvinnliga biroll, bästa animerade film, bästa icke engelskspråkiga film, bästa manus, bästa manus efter förlaga och bästa dokumentär.
 
Det är 28 filmer och jag har hittills sett..en fjärdedel kanske...Jag har med andra ord ett projekt framför mig. Ett kul projekt, förhoppningsvis. Spontant tycker jag att det är väldigt väntade nomineringar. Det enda som saknas är väl att herr Spielberg dyker upp och blir nominerad i alla kategorier. Ett par av de jag sett är till exempel Gravity, Jakten och dokumentären Dirty Wars. Än så länge känner jag inte att jag har sett tillräckligt många för att kunna uttala mig om vem som förtjänar de där statyetterna.
 
 
Än så länge kan jag säga att:
- Jag tycker de kvinnliga rollerna i August: Osage County, är suveräna.
- Jag ser fram emot att se Her.
- Jag tycker det är väldigt härligt att en film a Hayao Miyazaki är nominerad. 
 
Men, som sagt, det är många filmer kvar att se...Det här blir spännande!
 
 

Kommentarer :

#1: Byggare Bob

Utan stadiga frukostar, påfylldad med mat i magen under dagens timmar(och gott för själen) som håller energin i hjärnan på topp, ja, utan det blir det inga vidare bra filmer heller. Så fokusera på en stadig grund och livets guldkorn blir just det- guldkorn. Livet kan få innerlighet och mening.

Jag gillar din blogg. Du är en superb bloggare, bara så du vet! Så kör hårt!!!

skriven

Kommentera inlägget här :